Bardzo trudne zagadki

Najtrudniejsze Zagadki Logiczne Na Inteligencję

Zagadki logiczne to idealny sposób na produktywne spędzanie czasu, samemu lub z rodziną. Zapewne zdajesz sobie sprawę, że zagadki zwiększają twój poziom inteligencji, ale z pewnością zaskoczy cię fakt, że regularne rozwiązywanie trudnych zagadek poprawia zdrowie psychiczne, zwiększa produktywność w pracy jednocześnie zmniejszając podatność na stres oraz zapobiega wielu chorobom mózgu w tym chorobie Alzheimera.

Wpis ten zawiera bardzo trudne zagadki rozwijające inteligencję. Jeżeli rozwiązywanie zagadek logicznych nie sprawia ci problemów, przygotuj się na prawdziwy wysiłek szarych komórek. Jeżeli zaś dopiero zaczynasz przygodę z zagadkami, sprawdź najpierw łatwiejsze zestawy zagadek: Zagadki Kryminalne, Podchwytliwe Zagadki, Śmieszne Zagadki.

Trudne Zagadki Logiczne Na Inteligencję

1. Szalony król

Szalony król oznajmia swoim stu najmądrzejszym ludziom, że ma zamiar ustawić ich w szeregu i że na każdym z nich założy czerwony lub niebieski kapelusz. Gdy ustawią się w szeregu, nie mogą komunikować się między sobą. Nie mogą też próbować spojrzeć za siebie ani zdjąć własnego kapelusza.

Król mówi mędrcom, że będą mogli zobaczyć wszystkie kapelusze przed sobą. Nie będą jednak mogli zobaczyć koloru swojego kapelusza ani kapeluszy za nimi, mimo to będą mogli usłyszeć odpowiedzi od wszystkich za nimi.

Król zacznie od mędrca stojącego z tyłu i zapyta „jakiego koloru jest twój kapelusz?” Mędrzec będzie mógł odpowiedzieć tylko „czerwony” lub „niebieski”, nic więcej. Jeśli odpowiedź jest błędna, mędrzec zostanie po cichu zabity. Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, mędrzec może żyć, ale musi zachować absolutną ciszę.

Następnie król przejdzie do następnego mędrca i powtórzy pytanie.

Król wyjaśnia, że ​​jeśli ktoś złamie zasady, wszyscy umrą, a następnie pozwala mędrcom naradzić się, zanim ustawi ich w szeregu. Król przysłuchuje się, podczas gdy mędrcy konsultują się ze sobą, aby upewnić się, że nie opracują planu oszukiwania. Wszelka komunikacja poprzez kaszel lub szuranie byłaby złamaniem zasad.

Jaka jest maksymalna liczba mężczyzn, których można uratować?

Aby rozwiązać ten problem, należy założyć, że każdy mędrzec może bezbłędnie policzyć całkowitą liczbę czerwonych kapeluszy przed sobą oraz, że wszyscy mędrcy przykładają wielką wagę do szczegółów.

99.

Możesz uratować około 50% mędrców, jeśli wszyscy zgadną losowo.

Możesz zaoszczędzić 50% lub więcej, jeśli każda osoba zgodzi się wskazać kolor czapki przed sobą. W ten sposób osoba z przodu wie, jakiego koloru jest jej kapelusz, a jeśli osoba z tyłu ma również ten sam kolorowy kapelusz, obie przeżyją.

Jak więc można uratować 99 osób? Pierwszy mędrzec liczy wszystkie czerwone kapelusze, które widzi (Q), a następnie odpowiada „niebieski”, jeśli liczba jest nieparzysta lub „czerwony”, jeśli liczba jest parzysta. Każdy kolejny mędrzec śledzi liczbę czerwonych kapeluszy, o których wiadomo, że zostały uratowane z tyłu (X) i zlicza liczbę czerwonych kapeluszy z przodu (Y).

Gdyby Q było parzyste, a X i Y byłyby parzyste lub nieparzyste, to mędrzec odpowiedziałby niebieski. W przeciwnym razie mędrzec odpowiedziałby czerwony.

Gdyby Q było nieparzyste, a X i Y są albo parzyste, albo oba są nieparzyste, wtedy mędrzec odpowiedziałby czerwony. W przeciwnym razie mędrzec odpowiedziałby niebieski.

Sprawę rozjaśnią poniższe przykłady z 10 mędrcami:

Mędrzec nr: Kolor czapki Liczba czerwonych czapek które widzi: Czerwone czapki(uratowane) Mówi:
1 czerwony 6 parzysta(Q) N/A czerwony
2 niebieski 6 parzysta 0 parzysta niebieski
3 czerwony 5 nieparzysta 0 parzysta czerwony
4 niebieski 5 nieparzysta 1 nieparzysta niebieski
5 niebieski 5 nieparzysta 1 nieparzysta niebieski
6 czerwony 4 parzysta 1 nieparzysta czerwony
7 czerwony 3 nieparzysta 2 parzysta czerwony
8 czerwony 2 parzysta 3 nieparzysta czerwony
9 czerwony 1 nieparzysta 4 parzysta czerwony
10 czerwony 0 parzysta 5 nieparzysta czerwony

 

Mędrzec nr: Kolor czapki Liczba czerwonych czapek które widzi: Czerwone czapki(uratowane) Mówi:
1 niebieski 5 nieparzysta(Q) N/A niebieski
2 niebieski 5 nieparzysta 0 parzysta niebieski
3 czerwony 4 parzysta 0 parzysta czerwony
4 niebieski 4 parzysta 1 nieparzysta niebieski
5 niebieski 4 parzysta 1 nieparzysta niebieski
6 czerwony 3 nieparzysta 1 nieparzysta czerwony
7 niebieski 3 nieparzysta 2 parzysta niebieski
8 czerwony 2 parzysta 2 parzysta czerwony
9 czerwony 1 nieparzysta 3 nieparzysta czerwony
10 czerwony 0 parzysta 3 nieparzysta czerwony

 

 

Reklama brain-actives

2. Fałszywa moneta

Masz dwanaście monet. Wiesz, że jedna moneta jest fałszywy. Jedyną rzeczą, która odróżnia fałszywe monety od prawdziwych monet, jest to, że ich waga jest inna. Masz doskonale wyważoną wagę. Jest to waga szalkowa czyli taka waga, która tylko pokazuje która strona jest cięższa.

Jaka jest najmniejsza liczba ważeń, aby zawsze znaleźć fałszywą monetę?

Używaj tylko samych dwunastu monet i żadnych innych, żadnych innych odważników, żadnego cięcia monet, śladów ołówka na skali. itp.

Są to współczesne monety, więc fałszywa moneta niekoniecznie jest lżejsza.

Zakładaj najgorszy scenariusz i nie miej nadziei, że za pierwszym razem wybierzesz właściwą monetę.

Waga wskazuje, która strona jest cięższa, a która lżejsza. Możesz przenosić monety i uzyskać w ten sposób więcej informacji.

3.

Gdybyś wiedział, że fałszywa moneta jest lżejsza, rozwiązanie miałoby łatwe wyjaśnienie. Ale nie wiesz czy tak jest. Więc….

Ponumeruj monety od 1 do 12.

1.  Zważ monety 1,2,3,4 po jednej stronie  i monety 5,6,7,8 po drugiej stronie.

1.1. Jeśli waga będzie w równowadze, zważ monety 9 i 10 względem monet 11 i 8 (wiemy z pierwszego ważenia, że ​​8 to dobra moneta).

1.1.1. Jeśli drugie ważenie również się równoważy, wiemy, że moneta 12 (jedyna jeszcze nie zważona) jest fałszywa. Trzecie ważenie wskaże, czy fałszywa moneta jest za ciężka czy zbyt lekka.

1.1.2. Jeśli (przy drugim ważeniu) monety 11 i 8 są cięższe niż monety 9 i 10, albo 11 jest ciężkie, albo 9 jest lekkie, albo 10 jest lekkie. Zważ 9 z 10. Jeśli waga będzie w równowadze 11 jest ciężka. Jeśli się nie wyważą, wiesz, że 9 lub 10 jest lekka, więc ta lżejsza moneta jest fałszywa(mam nadzieję ze nie skomplikowałem tego za bardzo).

1.1.3 Jeżeli (przy drugim ważeniu) monety 11 i 8 są lżejsze niż monety 9 i 10, albo 11 jest lekka, albo 9 jest ciężka, albo 10 jest ciężka. Zważ 9 z 10. Jeśli waga się zrównoważy, 11 jest lekkie. Jeśli się nie wyważą, wiesz, że 9 lub 10 jest ciężkie, więc ta cięższa moneta jest fałszywa.

1.2. Jeśli (przy pierwszym zważeniu) strona z monetami 5,6,7,8 jest cięższa niż strona z monetami 1, 2, 3, 4. Oznacza to, że albo 1,2,3,4 jest za lekkie, albo 5,6,7,8 jest zbyt ciężkie. Zważ 1,2 i 5 z  3,6 i 9.

1.2.1. Jeśli (kiedy zważymy 1, 2 i 5 z 3, 6 i 9) waga będzie w równowadze, to znaczy, że albo 7, albo 8 jest ciężkie lub 4 jest lekkie. Ważąc 7 i 8 otrzymujemy odpowiedź, ponieważ jeśli się zrównoważą, to 4 musi być lekkie. Jeśli 7 i 8 się nie równoważą, to cięższa moneta jest fałszywa.

1.2.2. Jeśli (kiedy zważymy 1, 2 i 5 przeciwko 3, 6 i 9) prawa strona jest cięższa, to albo 6 jest ciężka, albo 1 jest lekka, albo 2 jest lekka. Ważąc 1 do 2 otrzymujemy rozwiązanie.

1.2.3. Jeśli (kiedy zważymy 1, 2 i 5 przeciwko 3, 6 i 9) prawa strona jest lżejsza, to albo 3 jest lekka, albo 5 jest ciężka. Ważąc 3 z dobrą monetą, łatwo jest znaleźć rozwiązanie.

1.3 Jeśli (przy pierwszym ważeniu) monety 1,2,3,4 są cięższe niż monety 5,6,7,8, powtórz poprzednie kroki od 1.2 do 1.2.3, ale zmień liczbę monet 1,2,3,4 z 5,6,7,8.

>>Zobacz też: Zagadki Dla Dzieci

3. Problem  z kablem linii telefonicznej

kabel

 

 

 

 

 

Kabel składający się z 120 przewodów został ułożony pod ziemią między dwiema centralami telefonicznymi oddalonymi od siebie o 10 km.

Niestety po ułożeniu kabla okazało się, że jest to niewłaściwy typ, problem polega na tym, że poszczególne przewody nie są oznakowane. Nie ma wizualnego sposobu, aby dowiedzieć się, który przewód jest który, a zatem połączenia na obu końcach nie są  możliwe.

Jesteś technikiem stażystą i Twój szef poprosił Cię o zidentyfikowanie i oznaczenie przewodów na obu końcach bez ich rozrywania. Nie masz transportu,  tylko baterię i żarówkę do testowania ciągłości. Masz taśmę i długopis do opisywania przewodów.

Jaka jest najkrótsza odległość w kilometrach, którą będziesz musiał przejść, aby poprawnie zidentyfikować i oznaczyć każdy przewód?

Musisz pogrupować przewody w macierz.

20 km.

Na jednym końcu oznacz przewód „A”. Następnie połącz dwa przewody i oznacz je oba „B”, a następnie połącz ze sobą trzy (jeszcze nie połączone) przewody i nazwij każdy z nich „C”… kontynuuj, aż wszystkie przewody zostaną połączone w grupy po 1, 2, 3, 4, 5, itd … dla kabla o 120 przewodach. Zauważ, że największa grupa będzie miała 15 przewodów.

Teraz przejdź na drugi koniec.

Za pomocą (baterii i żarówki) można teraz na przykład znaleźć przewód, który nie był połączony z żadnym innym. Podobnie można sprawdzić, które przewody są w parze, która jest połączona w grupę 3 itd. Za każdym razem, gdy zostanie znaleziona grupa, technik powinien oznaczyć ją literą oznaczającą grupę, tak aby pojedynczy przewód był oznaczony jako „a ’, każda para jest oznaczona jako „A” itd.… tak aby dopasować je do drugiego końca… .. litery przejdą do „O”. Teraz weź „A”, „B”, do „O” i połącz je w grupę i oznacz każdy z nich „15”, więc mamy kabel „A15”, „B15”, „C15”, aż do „ O15 „. Weź drugi i ostatni przewód” B „i
połącz go z pozostałymi „C”, „D”, aż do „O” i oznacz każdy z nich „14 ’, więc mamy„ B14 ”,„ C14 ”, aż do„ O14 ”. Powtarzaj to do końca. być pojedynczym kablem „O” oznaczonym „O1”.

Teraz przejdź na drugi koniec.

Teraz rozwiąż wszystkie stare połączenia i zidentyfikuj grupę oznaczoną „1”, „2”, „3”… „15”, w którym to miejscu każdy przewód na każdym końcu ma unikalną klasyfikację.

Alternatywne rozwiązanie firmy Citrog:

Najpierw zwiąż ze sobą 120 przewodów w 60 parach. Następnie przejdź do końca, losowo oznacz dowolny przewód 1 i podłącz do niego baterię. Sprawdź, który inny przewód jest do niego przywiązany na początku i oznacz ten przewód 2. Następnie wybierz przewód inny niż 1 lub 2, oznacz go 3 i przywiąż do 2, więc teraz bateria jest podłączona do 1, czyli przywiązany do 2 na drugim końcu, który jest związany z 3 na końcu, na którym jesteś. Teraz sprawdź, który drut jest przywiązany do 3 na drugim końcu i oznacz 4, itd. To, co skończysz, to wszystkie 120 drutów związanych ze sobą w ciągłej sekwencji. Następnie wróć do końca, od którego zacząłeś, pozostawiając baterię podłączoną do przewodu 1. Zanim rozwiążesz wszystkie przewody w punkcie początkowym, oznacz każdy przewód, aby wiedzieć, który przewód został sparowany z którym. Teraz, gdy wszystkie przewody są rozwiązane w punkcie początkowym, sprawdź, który przewód jest podłączony do akumulatora i oznacz, że 1. Którykolwiek przewód był w tej samej parze co 1, oznacz ten 2, a następnie połącz ze sobą 1 i 2. Teraz możesz znaleźć 3, ponieważ na drugim końcu jest powiązane z 2. Gdy znajdziesz 3, oznacz przewód, do którego był przywiązany. 4 itd. Zakłada się, że rezystancja przewodu jest na tyle mała, że ​​bateria nadal będzie w stanie zapalić żarówkę na 12 000 km przewodu.

 

4. Sztuczka karciana

Proszę Alexa, aby wybrał 5 dowolnych kart z talii bez Jokerów.

Może sprawdzić,  potasować talię, a następnie wybrać dowolne pięć kart. Wybiera 5 kart i podaje mi je (Piotr nic z tego nie widzi). Patrzę na karty, wyciągam 1 i oddaję Alexowi. Następnie układam pozostałe cztery karty w specjalny sposób i daję je wszystkie zakryte, w równym stosie, Peterowi.

Peter patrzy na 4 karty, które mu dałem, i mówi głośno, którą kartę trzyma Alex (kolor i numer). W jaki sposób?

Rozwiązanie wykorzystuje czystą logikę, a nie sztuczkę. Piotr musi tylko wiedzieć, jaka jest kolejność kart i co jest na ich awersie, nic więcej.

>>Zobacz też: Fajne Zagadki Logiczne Dla Dzieci

Są tylko 4 kolory, więc będą co najmniej dwie karty jednego koloru, jedna wyższa, a druga niższa. Poprzez staranny dobór i rozmieszczenie, pozostałe karty można użyć do zakodowania dokładnej liczby i koloru wybranej karty.

Wybierz dwie karty tego samego koloru. Wybierz kartę dla Alexa, w przypadku której dodanie liczby nie większej niż sześć da numer drugiej karty w tym samym kolorze. Dodanie jedynki do asa spowoduje ponowne przejście do początku i da dwójkę. Na przykład. jeśli masz króla i szóstkę diamentów, podaj króla Alexowi. Szóstkę zostaw na górze  dzięki temu Piotr będzie wiedział jaki kolor ma karta Alexa. Pozostałe trzy karty posłużą do zakodowania liczby od 1 do 6. Opracuj system z Piotrem, aby uszeregować wszystkie karty w unikalny sposób od 1 do 52 (np. Dwójka kier to 1, dwójka kar to czternaście itd …) . To pozwoli ci na
wybór spośród sześciu kombinacji, w zależności od tego, gdzie kładziesz najniższe i najwyższe karty.

5. Strażnik

Po przybyciu strażnik spotyka 23 nowych więźniów. Mówi im: „Możecie się dzisiaj spotkać i zaplanować strategię. Ale po dzisiejszym dniu będziecie w izolowanych komórkach i nie będziecie mieć ze sobą żadnej komunikacji.

„W więzieniu jest pomieszczenie z przełącznikami, w którym znajdują się dwa włączniki światła oznaczone 1 i 2, z których każdy może być w pozycji górnej lub dolnej. Nie powiem wam ich obecnych pozycji. Przełączniki nie są do niczego podłączone.

„Po dzisiejszym dniu, od czasu do czasu, kiedy będę miał taką ochotę, wybiorę losowo jednego więźnia i odprowadzę go do pomieszczenia z przełącznikami. Ten więzień wybierze jeden z dwóch przełączników i zmieni jego położenie, a następnie zostanie zaprowadzony z powrotem do swojej celi.

>>Zobacz też: Zagadki dla dorosłych

„Nikt inny nie będzie mógł zmieniać przełączników, dopóki nie poprowadzę następnego więźnia do pomieszczenia z przełącznikami. Zamierzam wybrać więźniów losowo. Mogę wybrać tego samego faceta trzy razy z rzędu, nie ruszę przełączników, gdybym chciał cię zabić, już byś nie żył.

„Mając wystarczająco dużo czasu, w końcu każdy będzie odwiedzał centralę tyle razy, ile wszyscy inni. W każdej chwili każdy może mi powiedzieć:„ Wszyscy odwiedziliśmy centralę ”.

„Jeśli to prawda, wszyscy zostaniecie uwolnieni. Jeśli to nieprawda, a ktoś jeszcze nie odwiedził pokoju przełączników, wszyscy zginiecie okropnie. Będziecie uważnie monitorowani, a każda próba złamania którejkolwiek z tych zasad spowoduje natychmiastową śmierć dla was wszystkich ”

Jaką strategię mogą wymyślić, aby się uwolnić?

 

Spójrz na długoterminową perspektywę. Rozwiąż zagadkę dla trzech więźniów.

 Zespół wyznacza lidera. Grupa ustala następujące zasady:

Lider jest jedyną osobą, która ogłosi, że wszyscy odwiedzili pokój przełączników. Wszyscy więźniowie (z wyjątkiem lidera) przestawią pierwszy przełącznik przy pierwszej nadarzającej się okazji i ponownie przy drugiej. Jeśli pierwszy przełącznik jest już włączony lub już dwa razy przestawili pierwszy przełącznik do góry, wtedy przestawią drugi przełącznik. Tylko lider może przesunąć pierwszy przełącznik w dół, jeśli pierwszy przełącznik jest już w dół, lider przestawi drugi przełącznik. Lider pamięta, ile razy naciskał pierwszy przełącznik. Kiedy lider 44 razy nacisnął pierwszy przełącznik, ogłasza, że ​​wszyscy odwiedzili pokój.

Nie ma znaczenia, ile razy więzień odwiedził pomieszczenie, w jakiej kolejności skazani byli wysyłani, ani czy pierwszy przełącznik był początkowo włączony. Po 44-krotnym naciśnięciu przycisku przez lidera lider wie, że wszyscy odwiedzili pokój. Jeśli przełącznik był początkowo na dole, wszyscy 22 więźniowie dwukrotnie go przełączą. Jeśli przełącznik był początkowo podniesiony, będzie jeden więzień, który przełączy go tylko raz, a reszta podniesie go dwa razy.

Więźniowie nie mogą być pewni, że wszyscy odwiedzili pomieszczenie po tym, jak prowadzący 23 razy nacisnął przełącznik, ponieważ pierwszych 12 więźniów plus lider może zostać zaprowadzonych do pokoju 24 razy, zanim ktokolwiek inny zostanie wpuszczony do pokoju. Ponieważ początkowy stan przełącznika może być włączony, więźniowie muszą dwukrotnie przesunąć pierwszy przełącznik w górę. Jeśli zdecydują się odwrócić to tylko raz, lider nie będzie wiedział, czy powinien policzyć do 22 czy 23.

Na przykładzie trzech więźniów przywódca musi trzykrotnie obniżyć pierwszy przełącznik, aby upewnić się, że wszyscy więźniowie odwiedzili pomieszczenie, dwa razy w przypadku dwóch pozostałych więźniów i jeszcze raz na wypadek, gdyby przełącznik był początkowo włączony.

 

 

6. Solomon grundy

Losowo pytasz ludzi, czy mają dwoje dzieci. Po tym, jak kilka osób mówi nie, znajdujesz Freda, który mówi tak. Prosisz Freda o losowe wybranie jednego dziecka i podanie jego płeć oraz datę urodzenia. Fred mówi, że jego pierwsze dziecko to chłopiec imieniem Dawid, który urodził się w poniedziałek. Jaka jest szansa, że ​​drugie dziecko też jest chłopcem? Podaj prawdopodobieństwo w takiej postaci żeby 108 było w mianowniku, np. 1/3 to 36 na 108.

Tak to jest tak łatwe, jak myślisz.

Odpowiedź to 54 na 108  lub prawdopodobieństwo 50%. Ponieważ przed wyborem uczestnika nie znałeś płci ani dnia któregokolwiek z dzieci, fakty odkryte po wybraniu uczestnika nie mają znaczenia dla prawdopodobieństwa.

 

7. Urodzony we wtorek

Losowo pytasz ludzi, czy mają dwoje dzieci, z których jednym jest chłopiec, który urodził się we wtorek. Po tym, jak wiele osób powie nie, znajdujesz Grzesia, który mówi tak. Jaka jest szansa, że ​​drugie dziecko też jest chłopcem? Odgadnij prawdopodobieństwo jako liczbę której mianownikiem jest 108.

To jest akurat bardzo trudne, nie tak jak myślisz.

Odpowiedź brzmi 52 na 108 lub 13 na 27. Samodzielnie wybrałeś osobę, która ma dwoje dzieci,
 z których jednym jest chłopiec urodzony we wtorek. Ponieważ wybrałeś uczestnika na podstawie płci i dnia urodzenia tylko jednego dziecka, fakty są istotne dla prawdopodobieństw, ponieważ wybrałeś tylko niewielką część całej populacji. Prosta siatka 14×14 pokazuje różne prawdopodobieństwa, gdzie drugie dziecko może być dziewczynką lub chłopcem i urodzić się w dowolnym dniu tygodnia. Istnieje 27 możliwych wyników, z których 13 to CC (chłopiec + chłopiec), 14 z nich to CD (chłopiec + dziewczynka)

PŁEĆ CHŁOPIEC DZIEWCZYNKA
DZIEŃ
N
P
W
Ś
CZ
PT
S
N
P
W
Ś
CZ
PT
S
N CC
P CC
W CC CC CC CC CC CC CC CD CD CD CD CD CD  CD
Ś CC
CHŁOPIEC CZ CC
PT CC
DZIEWCZYNKA
S CC
N CD
P CD
W CD
Ś CD
CZ CD
PT

S

CD

CD

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *